!!! Vi håller just nu på med byte av kort & Klarna modul de går därför INTE betala med kort eller Klarna!!!. Stripe har just nu tekniska problem med återbetalningar, ni som väntar på återbetalningar kommer kontaktas via mail av oss!!!

STÄMMER INTE


STÄMMER EJ
TESTAR NYA FUNKTIONER TEXTEN OVAN ÄR EN TEST EJ AKTUELL
Här hittar man svar på de vanligaste frågorna.


  • Varför syns inte betalsättet Faktura för mig i kassan?

Svar: Detta beror troligtvis på att ditt konto INTE är öppet för faktura. Eller att din beviljade kredit är överstigen/uppnådd. För mer information kontakta kundtjänst.

  • De står att mitt konto är spärrat/Låst kontakta kundtjänst?

Svar: Detta meddelande får man pga att vi har spärrat ditt konto, de kan bero på flera orsaker att man har en faktura på inkasso, att man misskött sitt konto. Ta kontakt med kundtjänst för mer information.

  • Handläggningstid för öppning av betalsättet faktura?

Svar: Våran handläggningstid är ca 1h beroende på ingång av ansökningar, för snabbaste handläggningen ta kontakt med kundtjänst på chatten. Då får man svar direkt.

  • Hur får ja faktura som betalsätt?

Svar: Ta kontakt med kundtjänst på chatt, mail, eller telefon

    Vilka betalsätt erbjuder ni?

Svar: Vi erbjuder följande betalsätt Kort(Stripe), Faktura & Swish (Kommer inom kort)

  • Hur lång tid har man som betaltid på fakturan?

Svar: Du som kund kan ha 2 olika betaltider. Antingen har du 10dagar eller så har du 14 dagar Du ser din betaltid på ordern när vi har behandlat den och aktiverat betalsättet. Betaltiden beror mycket på om du handlat innan och orderbelopp.

  • Hur lång är leveranstiden?

Svar: Vi gör alltid vårat bästa för att alla order ska skickas så snart de går, vanligtvis skickas det ut inom 1-6dagar beroende på orderingång.

  • Vad ligger fraktkostnaden på?

Svar: Vi har en fast frakt på 89kr (Inom Sverige)

  • När skickas en faktura ut efter att ordern är skickad?

Svar: Din faktura skickas ut i samband med att din order skickas från oss

  • Tillkommer det någon fakturaavgift vid val av faktura som betalsätt?

Svar: Ja det tillkommer 59kr i avgift

  • Vilka fraktsätt skickar ni med?

Svar: Vi skickar med DHL och Postnord (Brev leveranser). Man kan välja en frakt med postnord som är gratis och en frakt som kostar 59kr. De som skiljer är att gratis frakten INTE är spårbar, som den är på 59kr.

  • Har ni hemleverans?

Svar: Ja vi har så vi kan skicka hem varor till dörren. För detta gäller annat pris.

  • Jag har lagt en order men den syns inte inne på mitt konto varför?

Svar: Detta beror på att ordern inte är behandlad av oss än, eller att något blev fel när ordern las. Så fort den är behandlad kommer den synas.

  • Kan man hämta sin order hos er?

Svar: Ja det går bra invänta bara mailet om att din order är klar för avhämtning. Tänk på att order som INTE hämtas kommer faktureras 295kr +59kr i fakturaavgift.

  • Har ni någon åldersgräns på köp av knivar och vapen?

Svar: ja för att få köpa knivar eller vapen krävs att du är 18år eller äldre

  • Kan ja ångra en order?

Svar: Du kan ångra en order så länge den inte fått statusen "Packad". har den fått den statusen går det inte ånga ordern, detta då den gott så långt och är klar för leverans.

  • Kan ja som kund se om ni undrar något kring min order?

Svar: Ja undrar vi något kring din order kommer detta meddelas som en notering på ordern. Du får mail när en notis gjorts på ordern

  • Ja råkade missa att hämta ut mitt paket, kommer jag bli debiterad något nu när det gott i retur?

Svar: Ja du kommer faktureras en avgift på 395kr plus fakturaavgift på 59kr som ska tänka våra administrativa kostnader.

  • Jag la en order i den gamla butiken kommer ja kunna följa den i den nya?

Svar:  Man kommer inte kunna följa gamla order utan ordern kommer läggas in i den hanteringen den hade i den gamla butiken. Man kommer få mail när ordern är skickad.

  • De står "Kontot har tillfälligt spärrats i 15 minuter. " varför kommer detta fram?

Svar: Detta kommer fram för att du skrivit fel lösenord till ditt konto. Vänta 15 min och försök igen.

Vad betyder de olika lager status som ni har på produkterna?

Svar: Vi har följande statusar

  • I lager= Finns för omgående leverans
  • Tillfälligt Slut= produkten finns inte i lager
  • Inkommer Snart= Produkten är beställt (Räkna med längre leveranstid)
  • Utgått/lev= Produkten har utgått ur sortimentet och hos leverantören.


Vad betyder de olika order statusen man har på sin order?

Svar: Vi har följande statusar

Mottagen= Vi har mottagit och registrerat din order
Behandlas= Vi behandlar din order
Placerad i kö= Din order ligger i lager kö listan för hantering
Tagen av lager= Lagret har skrivit ut order lista

  • Vilka sätt kan man beställa varor på?
Svar: Du kan beställa via webbutiken eller så ringer man till oss, de går även bra att beställa via chatten:). Observera att vid telefon/chatt order är det endast betalning mot faktura som är möjlig.

  • Jag har fått mail om att min order är skickad, men den går inte söka?
Svar: Har du fått mail om att din order är skickad, så har den skickats. Är klockan mer än 09,00 när du fick mailet kommer ordern först plockas upp nästkommande vardag. Observera att de kan ta någon timme innan nr blir sökbart hos DHL.

  • Min order är makulerad varför?
Svar:  De kan bero på flera orsaker, de vanligaste är att man antingen inte har betalt sin order samma dag man la den. Eller att man ångrat sig.  Betalar man INTE en order samma dag man lägger den makuleras den automatiskt.

  • Om ja väljer avhämtning men ej hämtar min order får ja betala då?
Svar: Väljer man avhämtning, de vill säga man ska hämta sin order på vårat lager. Men inte hämtar sin order inom 1 dygn kommer den återgå ut i lager och man blir fakturerad 295kr plus 59kr i fakturaavgift. Detta avser administrationskostnaden som uppkommit i samband med hanteringen av ordern. Detta gäller även om man väljer avhämtning för att slippa frakten.

OBS
Avhämtning är ENDAST för avhämtning

  • Kan man skicka mail eller måste man svara i skapade ärende?
Svar: Har man ett öppet ärende MÅSTE man svara i detta. Har man inget öppet ärende går det bra att skicka vanligt mail.

  • Kolli nr fanns inte med i leverans mailet ja fick, kan ni ta fram kolli nr?
Svar: Vi på kundtjänst ser INTE kolli nr, då det är bara lagret som ser denna informationen.  Detta är information vi måste fråga lagret om.

  • Jag har betalt min order med Swish och vill ha min återbetalning med swish går det?
Svar: Vi återbetalar INTE via swish, detta då vi inte har möjligheten att swisha ut från vårat swish konto, vi kan enbart ta emot. Alla återbetalningar av order som är betald med swish kommer återbetalas till kontot.

  • Jag vill ansöka om kreditkonto, hur gör jag?
Svar: Vill du ansöka om kreditkonto tar du kontakt med kundtjänst. Vid Uppläggning av kreditkonto tillkommer en avgift på 495kr (Engångskostnad). När allt är upplagt och klart kommer du kunna se detta som ett betalsätt i kassan med vilken kredit du har hur mycket du använt vad som är kvar.

Frakt från 89kr (Inom Sverige)

Vi skickar inom Sverige

Smidiga Returer

Retunera enkelt dina varor du inte vill ha

Många Betalsätt

Swish, Kort, Faktura, Kreditkonto

Kundtjänst/Order

Kundtjänst/Order nås 7dagar i veckan